Як зберегти номер при зміні мобільного оператора

19-11-2018 10:52:16

Послуга по перенесенню абонентських номерів ще відома як MNP (Mobile Number Portabilit). Така послуга зручна для того, щоб не втратити важливі контакти, знайомства і зв'язки. Адже при звичайному переході на іншого оператора і зміну номера втрачається безліч контактів.

В Україні про це заговорили відносно нещодавно. Закон, який передбачав збереження номера при зміні оператора у нас з'явився ще в 2010 р.; очікувалося, що роком пізніше запуститься і сама послуга, але процес загальмувався. Національна комісія з держрегулювання в сфері зв'язку та інформатизації назвала точні терміни запуску нової слуги посилання - 1 травня 2019 р.

 

Як буде проходити процедура перенесення номера?

Абоненти просто зможуть переходити від одного оператора до іншого, при цьому повністю зберігаючи свій номер (включаючи початковий код оператора). Для цього передбачена спеціальна процедура:

  • потрібно прийти в офіційне відділення, магазин того оператора, на який ви хочете перенести свій номер, і подати заявку. Також можна подати і через інтернет.
  • в заявці необхідно буде вказати свої паспортні дані, бажаний час перенесення номера, і вибрати той тарифний план, який вам підходить.
  • заявку розглядатимуть протягом 8 робочих годин, після чого відправлять її в центральний офіс.
  • якщо заявка схвалена, новий оператор інформує про це абонента, видає нову сім-карту і починає обслуговувати його в своїй мережі.

Перериватися надання послуг не буде - ваш номер весь час буде активним, так як спочатку активується нова sim-карта, а потім деактивує стара.

 

Як люди дізнаються, що людина змінив номер?

Після того, як абонент змінить оператора, але залишить свій номер, що дзвонять йому буде повідомлятися, що цей абонент обслуговується в іншій мережі, тому плутанини не виникне.

 

Чи будуть якісь обмеження?

В першу чергу, варто відзначити, що послуга перенесення номер буде доступна тільки для тих абонентів, які ідентифікувалися в мережі свого оператора, тобто пройшли реєстрацію або ж обслуговуються на контрактній основі.

Обмежень тут трохи, але якщо в якщо протягом 30 календарних днів після того, як заявка на перенесення номера була схвалена, абонент не прийшов до нового оператору, заявка анулюється, і він продовжує обслуговуватися у старого оператора.

Також переходити від одного оператора до іншого абонент зможе не частіше ніж один раз на 30 днів, а сам перенесення даних з однієї мережі в іншу зможе зайняти від 24 годин до трьох робочих днів.

 

Як дані абонентів потраплять з однієї бази в іншу?

Справа в тому, що УДЦР повинен буде створити централізовану базу даних, в якій і буде зберігатися інформація про перенесені номерах і абонентах. Після цього мобільні оператори створять свої локальні бази даних і підключать їх до центральної. Ці процедури повинні закінчитися вже до 1 лютого 2019 року, після чого з'явиться одна центральна база абонентів.

 

Чи буде послуга платною?

Так, розмір оплати буде встановлювати безпосередньо сам оператор. Але вже зараз відзначається, що сума буде чисто символічною і посильної для всіх абонентів.